Információ a hibás vírus adatbázis frissítésről

Információ a hibás vírus adatbázis frissítésről

Érintett termékek: Panda Cloud Office Protection és 2015-ös otthoni megoldások.


comctl32.dll-el és msvcr90.dll-el kapcsolatos hibák megoldása vagy amennyiben az alább található eljárások sem oldották meg a problémát és/vagy az alábbi hibaüzeneteket kapta - 2015.03.17

     - "A program nem tudott elindulni, mert a COMCTL32.dll hiányzik a számítógépről. Próbálja meg újratelepíteni a programot".

     

     - "Az alkalmazás nem tudott megfelelően elindulni (0xc0000135). Kattintson az OK gombra az alkalmazás bezárásához."

     

Kérjük a következő lépések szerint járjon el:

     1. Futtassa a CMD-t (parancssorban) rendszergazdaként.

     Kattintson a start menüre > írja be a keresőbe, hogy cmd > kattintson a felugró programra (cmd) jobb egér gombbal és válassza ki a Futtás rendszergazdaként parancsot

     

     2. A CMD ablakába írja be az alábbi parancsokat és minden parancs végén üsse le az Enter billentyűt.

     sc stop psinprot

     sc stop psinaflt

     sc stop nanoservicemain

     3. Töltse le és bontsa ki a restorelf.zip fájlt, például a C:\ meghajtóba. FONTOS: Ne pendrive-ról futtassa a fájlt, hanem a számítógép merevlemezéről.

     http://www.pandasecurity.com/resources/sop/restore/new/restorelf.zip

     4. Indítsa el (dupla kattintással) a restorelf.exe fájlt, hogy megkezdődhessen a helyreállítási folyamat.

     5. Egy felugró ablak fogja jelezni, hogy a helyreállítási folyamat megkezdődött. Ennek lefutása igénybe vehet néhány percet. Kérjük, várja meg, hogy a folyamat befejeződjön.

     

     6. Amint a helyreállítási folyamat lefutott, úgy az ablak automatikusan be fog záródni.

     7. Indítsa újra a számítógépet és ellenőrizze, hogy megoldódott-e a probléma.

A megoldás leírása eredeti, angol nyelven itt található meg.


Nem induló számítógépek helyreállítása - 2015.03.14

Mielőtt a folyamatot megkezdi

     - Annak ellenére, hogy egyszerű megoldást kerestünk, sajnos szükséges hozzá a megfelelő informatikai tudás is.

     - Szüksége lesz egy üres USB adattárolóra (USB PenDrive).

     - A Panda Rescue ISO-t (Kép fájl) egy jól működő számítógépen kell létrehoznia.

Kövesse az alábbi lépéseket,

egy jól működő számítógépen:

     1. Hozzon létre egy új mappát  számítógépen, például a C meghajtón pandafix néven.

     2. Töltse le és mentse el a unetbootin alkalmazást.

     3. Csatlakoztassa az USB tárolót.

     4. Töltse le a Panda Rescue ISO-t a mappába, a neve pandarescue_combo_3.iso.

     5. Indítsa el az unetbootin alkalmazást rendszergazdaként és írja ki a pandarescue_combo_3 fájlt a C:\pandafix mappából:

     

     6. Miután az ISO fájl kiíródott az USB tárolóra, vigye az USB eszközt a nem induló számítógéphez.

     7. Ellenőrizze, hogy a számítógép indulása engedélyezett-e USB tárolóról (Elsődleges legyen a BIOS-ban)

     8. Csatlakoztassa az USB tárolót a számítógéphez és indítsa el.

     9. Kövesse a varázsló lépéseit. Miután végzett, távolítsa el a számítógépből az USB tárolót és indítsa a Windows-t normál módban.

     10. Ezt követően lépjen be a C:\pandarescue mappába és indítsa el a

           LauncherNano32.exe fájlt vagy 64-bites operációs rendszer esetén a

           LauncherNano64.exe fájlt, operációs rendszer függően indítsa a fájlokat.

     11. Egy ablakban megjelennek a visszaállító eszköz lépési. Ez a folyamat pár percet igénybe vehet, kérjük várja végig a folyamatot.

     

     12. Miután befejeződött a visszaállítás, az ablak be fog záródni.

     13. Indítsa újra a számítógépet és ellenőrizze, hogy a probléma megoldódott-e.

Az összes eddigi megoldás elérhető angol nyelven is, itt.


Legfrissebb információk - 2015.03.13

A Panda Security 2015. március 11-én megjelent hibás vírusadatbázis fájl frissítése egyes számítógépek esetén problémát okozott.

A frissítést rövid időn belül visszavontuk, így azok a gépek, amelyek nem töltötték le a hibás frissítést a továbbiakban sem lesznek érintve.

Tekintettel arra, hogy a visszavonás hamar megtörtént, a vírusirtók automatikus frissítését újra lehet engedélyezni.

Ezzel kapcsolatban többféle megoldási javaslatot is megjelentettünk, amelyekről részletes leírást az alábbi linkekre kattintva találhatnak:

http://www.pandasecurity.com/hungary/homeusers/support/card?id=100045

http://www.pandasecurity.com/hungary/homeusers/support/card?id=100046

Amennyiben a feni megoldások nem segítenek a hiba kijavításában – tehát továbbra is előfordulnak hiányzó fájlok vagy esetleg mégsem indul el a számítógép – abban esetben hamarosan újabb megoldási javaslattal jelentkezünk, amelyet a fejlesztők már elkészítettek. Jelenleg ezen megoldások tesztelése folyamatban van. Egy olyan boot-olható LiveCD-ről van szó, amelynek a segítségével várhatóan a még meglévő problémák is orvosolhatóak lesznek.

Központunk tájékoztatása szerint világszerte a Panda Security rendszereit használó gépek mindössze 8%-át érintette a probléma és a hibák 90%-a megoldódott.

További információként szeretnénk Önt tájékoztatni viszonteladóink jelzéseiről, miszerint a Microsoft frissítése után számos olyan számítógéppel is probléma adódott, amelyen nem a Panda Security vírusirtója volt telepítve.

Ezekben az esetekben a hibajelenség a következő: a számítógép nem indul el teljes körűen, csak egy fekete képernyő és a kurzor látszik, az operációs rendszer nem töltődik be teljesen, valamint az alkalmazások nem indulnak el.

Erre a problémára vonatkozóan ismert megoldásról még nincs tudomásunk, de tekintettel arra, hogy a Windows frissítést követően több, különböző vírusirtó mellett is jelentkezett a hiba, gyaníthatóan ez a frissítés okozza ezt a gondot.


Gyakran ismételt kérdések (GYIK) - 2015.03.12

Mi történt?

A hivatalos közlemény:

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy a tegnap kiadott vírus adatbázis fájl téves riasztást tartalmazott (false positive). Ennek következményeként néhány fájl véletlenül a karanténba került a Panda Cloud Office Protection, a 2015-ös otthoni termékek és a Panda Free AV felhasználói esetében.

Az adatbázis fájlt már kicseréltük, így az eset többet nem fordulhat elő. Azonnal elemeztük a fennakadás hatását és azon dolgoztunk, hogy a helyreállítás minél hamarabb megtörténhessen a végfelhasználóknál is. Pár óra alatt megoldást találtunk, amennyiben a téves riasztás érintette rendszerét, itt lépésről lépésre megtalálja a szükséges tennivalót:

http://www.pandasecurity.com/hungary/homeusers/support/card?id=100045

Elnézését kérjük, ha bármilyen kellemetlenséget okozott a téves riasztás! A további fejleményekről is folyamatosan tájékoztatni fogjuk.

2015. március 12.

Mi jelenlegi állapot?

Az adatbázis fájlt már kicseréltük, így az eset többet nem fordulhat elő. Azonnal elemeztük a fennakadás hatását és azon dolgoztunk, hogy a helyreállítás minél hamarabb megtörténhessen a végfelhasználóknál is.

Pár óra alatt megoldást találtunk és 2015. március 11-én este központilag telepítésre került egy automatizált megoldás az összes érintett védelmi termék esetében. Ezen felül azokhoz a környezetekhez, ahol a probléma megoldatlan maradt egy manuális segédprogramot publikáltunk.

Amennyiben a téves riasztás érintette rendszerét, az alábbiakban lépésről lépésre megtalálja a szükséges tennivalókat.

Melyek a tesztelési folyamataink? Hogyan kerülhet ki egy ilyen problémával rendelkező frissítés?

Jelenleg is elemezzük a hitelesítési folyamatokat és minden szükséges intézkedést megteszünk annak érdekében, hogy hasonló probléma többet ne fordulhasson elő.

Mi a megoldás problémára?

Eljárás 1: A számítógép normálisan indul és betölt.

Kérjük a következő lépések szerint járjon el:

1. Futtassa a CMD-t (parancssorban) rendszergazdaként.

Kattintson a start menüre > írja be a keresőbe, hogy cmd > kattintson a felugró programra (cmd) jobb egér gombbal és válassza ki a Futtás rendszergazdaként parancsot

2. A CMD ablakába írja be az alábbi parancsokat és minden parancs végén üsse le az Enter billentyűt.

    sc stop psinprot

    sc stop psinaflt

    sc stop nanoservicemain

3. Töltse le és futtassa a ps-recovery.exe fájlt rendszergazdaként. Klikkeljen a jobb egér gombbal a fájlra és válassza ki a Futtás rendszergazdaként parancsot.

    http://www.pandasecurity.com/resources/sop/ps_recovery.exe

4. Indítsa újra a számítógépet és ellenőrizze, hogy megoldódott-e a probléma.

 

Eljárás 2: A számítógép nem tud bejelentkezni a Windows rendszerbe.

Kérjük a következő lépések szerint járjon el:

1. Indítsa el a számítógépet Csökkentett módban.

2. Futtassa a CMD-t (parancssorban) rendszergazdaként.

Kattintson a start menüre > írja be a keresőbe, hogy cmd > kattintson a felugró programra (cmd) jobb egér gombbal és válassza ki a Futtás rendszergazdaként parancsot

3. A CMD ablakába írja be az alábbi parancsokat és minden parancs végén üsse le az Enter billentyűt.

    sc stop psinprot

    sc stop psinaflt

    sc stop nanoservicemain

4. Töltse le és futtassa a ps-recovery.exe fájlt rendszergazdaként. Klikkeljen a jobb egér gombbal a fájlra és válassza ki a Futtás rendszergazdaként parancsot.

    http://www.pandasecurity.com/resources/sop/ps_recovery.exe

5. Indítsa újra a számítógépet és ellenőrizze, hogy megoldódott-e a probléma.

 

A segédprogram mindenki számára elérhető vagy csak az érintettek fogják megkapni?

Mind a manuális és az automatikus megoldás rendelkezésre áll és elérhető az alábbi oldalon:

http://www.pandasecurity.com/hungary/homeusers/support/card?id=100045

Mi történik, ha az ügyfél már letörölte a Panda terméket?

Amennyiben az ügyfél törölte a Panda terméket a karanténnal együtt, úgy előfordulhat, hogy néhány alkalmazás nem fog megfelelően működni és az ügyfélnek újra kell telepítenie azokat.

Amennyiben a számítógépen az automatizált megoldás lépett érvénybe, honnan tudható, hogy lefutott?

A következő lépésekkel ellenőrizheti, hogy az automatizált megoldás lefutott:

Menjen a Start menübe – futtassa és írja be a következőket:

•          %programdata% (for Windows 8.1 , Windows 7 and Windows Vista )

•          "C:\Documents and Settings\All Users\Datos de Programa" (for Windows XP and Windows 2000 )

Keresse meg a következő mappát: Panda Security\Panda Security Protection\Quarantine és ellenőrizze, hogy van-e 2015. március 11-i fájl.

A GYIK anyaga pdf formátumba is letölthető: GYIK